22.GKK Blog Turu || Son Çarem-Kübra Nur || Kitap Yorumu

by 6/07/2015 1 yorum



Hiç tanımadığım bir adamı bir sapık gibi takip etmeyi kabul etmiştim. Evet, şimdi de bu saçmave nasıl yapacağıma dair tek bir fikrimin bile olmadığı iş için hazırlığımı bitirmek üzereyim. Üstümdebeyaz yazlık bir elbise var. Başıma büyük, hasır şapkamı taktım ve açık sarı saçlarımınomuzlarımdan dökülmesine izin verdim. Gözümde güneş gözlüklerim ve kolumda çantamlaaynadaki görüntüme baktım. Narin ve zarif görünüyordum. Bu halimle bir ajan olamayacak kadarsüslüydüm. Neyse ki işin temelinde zaten gerçek bir ajan olmamam yatıyordu. Çantamdanfotoğrafları çıkarıp hedefime, akşamdan beri, milyonuncu defa baktım. Biraz özgüven sağlamakadına genişçe gülümseyip kendimi görevime hazırladım. "Senin için geliyorum ve sen, buşehirde tutunmam için benim son çaremsin!




Arın ve Mayıs... Ben nasıl sevdim sizi? Gerçekten soruyorum bu soruyu bak. Nasıl böylesine içimde yer ettiniz de sevdim? Zorbalık yok, fazlalık yok, tekrar yok. Akıcı bir dil var, temiz ve farklı bir aşk var, esprili bir ilerleyiş var...
Mayıs kızım seni böyle bağrıma basasım var. Bu kadar mı içimizden bir karakter olur ya! Bu romantik komedi tarzında ayarı tutturamayıp kız karakteri fazla hırçın yapabiliyorlar. Başına gelen talihsiz olaylara verdiği tepkilerle Mayıs tam bir Türk kızı! Gerçekten içimizden biri. Ve verdiği tepkiler kesinlikle bende böyle yapardım dediğim tepkiler.
Bir de Arın var. Nasıl yumuşak kalplisin sen ya! Böyle erkek kaldı mı kitaplarda? Şirket sahibi olan çok fazla karakter okumama rağmen Arın'la Akın bir başkalar artık harbi harbi. Abi, kardeş bir başka şirket sahibi bunlar. Biz şu güne kadar hep despot, fazla sınırları olan, kuralcı erkeklerle karşılaştık ve ancak aşklarını itiraf ettikten sonra değiştiklerini gördük. Ama Arın zaten karakter olarak en baştan itibaren böyle değil. Neden bilmiyorum ama bana hep çok babacan geldi.
En sevdiğim kısım Mayıs'ın her türlü başını bir belaya sokmasıydı. Bolca güldüğümü itiraf etmeliyim.

Hikayemizin başında Mayıs üniversiteden sonra işsiz kalmış ve gittiği iş görüşmesinden umutsuz bir şekilde çıkarken, Akın Arıkan bir iş teklifinde bulunur. Mayıs'ın ajanlık yapmasını ister. Hem de abisinin ajanı olmasını ister! Bizim acil paraya ihtiyacı olan Mayıs'ımız da hiç düşünmeden kabul eder. Bunun karşılığında da Akın'dan ciddi bir ödeme alacaktır.
İşe başladığı daha ilk günden işleri eline yüzüne bulaştırır ve sabah yetişemez. Öğlen yemeği için Arın'ı takibe gittiğindeyse restaurantta rezervasyon yaptırması gerektiğini söyleyip Mayıs'ı içeri almazlar. Bizim deli kız da restaurantın arkasındaki camdan içeri girmeye karar verir.
Camdan içeri girdiği anda Arın'ın kucağında bulur kendini. Kendini açık etmesi ve olayın talihsizliğiyle Mayıs ne yapacağını bilemez.  Tabii birbirlerine çemkirmeleri de cabası. Romantik komedi kitaplarının vazgeçilmezi olan, kızın başına sürekli bir talihsizlik gelmesiyle bu kitapta da karşılaşsak da, buradaki olayların çok orjinal olduğunu söylemeliyim.  Beni güldürebildiyse üzerinde durmak gerek!

Ne yalan söyleyeyim, bu hikayeye başlarken beklentim çok düşüktü. Daha acı dolu cümleler bekliyordum mesela. Son Çarem başlığının bana ifade ettiği olay bu çünkü. Ancak gerçekten beni ters köşe yaptı bu kitap. Yazarın dili çok akıcıydı ve gerçekten bir günde bitirdiğime bende şaşırdım.
Türk yazarlardan uzun süredir okumama rağmen, bence güzel bir başlangıç oldu benim için. O yüzden sizde okuyun bu kitabı. Kesinlikle zaman kaybı değil ve beğeneceğinizi düşünüyorum.

Ha bir de Laz Böreği'nin tadını bu kadar merak etmem normal mi? Yazar bana Laz Böreği yapmalı bence  o.O Çünkü canımın bu kadar Laz Böreği çekmesinin bütün suçlusu o! :D

1 yorum:

  1. Yorumu o kadar sırıtarak okudum ki yanak kaslarım felçli şu an! Ya nasıl mutlu oldum anlatamam. Öyle güzel şeyler söylemişsin ki... Mayıs'ı ve Arın'ı sevmen içimdeki ilkel Afrika kabilesinin insanları en coşkulu danslarını yapmalarına sebep oldu! Laz böreğine gelirsek, kendini çok güzel bir tatlı. Ben yapabilecek kadar becerikli değilim ne yazık ki. Ama belki bir gün bir fırsatımız olursa seve seve ısmarlarım :)

    YanıtlaSil